Nieuwe mama en papa - Reisverslag uit Liuzhou, China van Guanyan - WaarBenJij.nu Nieuwe mama en papa - Reisverslag uit Liuzhou, China van Guanyan - WaarBenJij.nu

Nieuwe mama en papa

Door: Guanyan

Blijf op de hoogte en volg Guanyan

24 November 2012 | China, Liuzhou

Jippie! Vandaag gehoord dat ik een nieuwe mama en papa krijg. Dat betekent wel dat ik moet verhuizen. Zij wonen niet in China, maar in een land dat Nederland heet. Geen idee, waar dat is.
Ik heb een fotoboekje van ze gekregen met daarin foto's van mijn nieuwe huis en het land waar ik kom te wonen. Wist je dat in Nederland de koeien zwarte en witte vlekken hebben. Dat heb ik nog nooit gezien. Hier zijn ze allemaal bruin.
Net als nu ga ik in een stad wonen, namelijk Amsterdam. De huizen staan daar erg dicht bij het water. Ik hoop dat ik daar niet inval, want ik kan nog niet zwemmen.
Op de foto's zag ik dat ik veel nieuwe familieleden krijg en misschien wel het belangrijkste een hele grote zus. Lisa heet ze. Volgens mij is ze een prinses, want ze heeft goud haar. Dat heb ik hier in China nog nooit gezien. Ze ziet er heel mooi uit en is vast erg lief.
Er zat ook een foto bij met heel veel kindjes en daar stond bij dat dat allemaal nieuwe vriendjes zouden worden. Ik ben super benieuwd wie zij allemaal zijn. Wacht, ik zal jullie de foto's laten zien.
De komende tijd wordt wel erg spannend. Ik hoop maar dat mijn nieuwe mama en papa me leuk vinden en dat zij net zo lief zijn als mijn pleegouders nu. Het wordt niet leuk om afscheid van ze te nemen. Ze hebben zo goed voor me gezorgd het afgelopen jaar. Nou ja, ik kijk wel hoe het allemaal gaat lopen.

  • 24 November 2012 - 13:20

    Marion:

    Lieve guanyan, jij bent Zo welkom bij jouw nieuwe papa, mama en zus!!! Zo gewenst. Ik weet zeker dat jullie t samen heel goed gaan krijgen en dat je veel nieuwe avonturen met ze gaat beleven. Nog even wachten en dan zie je ze! Lieve groeten

  • 24 November 2012 - 14:12

    Pauline:

    Hoi Bertina en René,

    Spannende tijd hoor! En wat ontzettend fijn. Zo te lezen hebben jullie je helemaal goed voorbereid. En ach, als de liefde er is voor zo'n kleintje gaat alles eigenlijk van zelf. Heel veel plezier en geluk. Ben benieuwd naar de volgende 'aflevering' van jullie verslag.
    Groetjes,
    Pauline

  • 24 November 2012 - 15:13

    Mariska:

    Lieve Guanyan, ik weet zeker dat je papa en mama net zo lief zijn als je pleegouders en weet je... misschien zijn ze nog wel veeeeeel liever! Tot snel, Mariska

  • 24 November 2012 - 22:10

    Xuan:

    Hoi Guanyan,
    Ga jij ook naar Nederland? Ik ook! Dat is ook toevallig. Misschien kunnen we wel vriendjes worden en kunnen we gezellig spelen met elkaar. Want ik vind het ook een beetje spannend wat er allemaal gaat gebeuren. En als onze nieuwe papa's en mama's het gezellig maken met elkaar, dan kunnen wij vast ook veel lol hebben samen.
    Tot snel!
    Xuan

  • 25 November 2012 - 06:10

    Kim:

    Lieve Bertina en René,

    Waaaaaaah wat een mooi nieuws! Moet eerlijk bekennen dat de tranen over mijn gezicht biggelden gisteren! Guanyan je boft met zulke lieve, avontuurlijke, warme, mooie mensen als papa en mama en dan hebben we het nog niet eens over je stoere, lieve zus. Dat voorbereiden zit helemaal goed. Geniet ook van deze tijd. Liefs Kim en Co.

  • 25 November 2012 - 21:22

    Lisette:

    Lieve Guanyan, wat spannend allemaal! Nog even en je nieuwe papa en mama komen je halen. Het zal best even wennen zijn, maar neem van mij aan dat het helemaal goed gaat komen. Het zijn echte lieverds. En ze houden van gezelligheid, dat zie je wel op de bovenstaande foto. Wij worden jouw nieuwe buren. Nou ja, een van je nieuwe buren, want je papa en mama wonen in een appartementencomplex. Wat dat is, zal je zelf wel zien. Wij wonen schuin onder jullie en wij hebben ook een kindje van jouw leeftijd. Ze heet Bo en is anderhalf, dus ze is iets jonger dan jij. Dan heb je gelijk een speelkameraadje. We kijken erg uit naar je komst. Heel veel liefs van Bartho, Bo en Lisette

  • 27 November 2012 - 10:05

    Audrey:

    Hoi Bertina en Rene,
    Wat onwijs gaaf en spannend.
    Dikke kus, audrey

  • 27 November 2012 - 19:55

    Sonja:

    Fantastische woorden door fantastische ouders

  • 28 November 2012 - 16:34

    Bartho:

    Lieve Guanyan,

    Wat fijn dat je snel bij ons in het blok komt. Je bent 100% welkom!

    Bartho (en Bo en Lisette)

  • 07 December 2012 - 14:07

    Cosima Scheuten:

    Ik wens jullie een fantastische reis toe. Zo spannend, zo leuk. Eigenlijk onbeschrijfelijk. Veel zachtheid en energie gewenst, wijsheid en een goede reis met een nieuw begin voor jullie en Guanyan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Liuzhou

Mijn eerste reis

Mijn reis naar Nederland.

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2013

Eindelijk thuis.....

24 December 2012

Laatste avond in Beijing

23 December 2012

Wachten, wachten,wachten.....

20 December 2012

Winter in Beijing

18 December 2012

Op stap door Beijing
Guanyan

Actief sinds 10 Dec. 2012
Verslag gelezen: 1043
Totaal aantal bezoekers 26047

Voorgaande reizen:

08 December 2012 - 25 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: